Sähköpostiosoitteen vaihtaminen
Jos haluat vaihtaa arvo-osuustiliisi yhdistetyn sähköpostiosoitteesi, seuraa tämän sivun ohjeita.
LYNXin kautta avatun arvo-osuustilin aktiivisena säilyminen edellyttää, että tiliin on yhdistetty voimassa oleva sähköpostiosoite. Mikäli emme saa sinuun yhteyttä sähköpostitse, tilille voidaan asettaa kaupankäyntirajoitus, jolloin voit ainoastaan pienentää tai sulkea olemassa olevia positioita. Lisätietoa löydät Usein kysyttyä -sivustoltamme.
Kirjaudu sisään
- Siirry tilinhallintaan
- Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi
- Suorita kaksivaiheinen tunnistautuminen
Valitse Email Address
Valitse ylävalikosta Welcome ja pudotusvalikosta Settings.
Communication-osiosta, valitse Email Address.
Syötä uusi sähköpostiosoitteesi kahdesti ja klikkaa Continue.
Jos et ole vielä ottanut käyttöön kaksivaiheista tunnistautumista, löydät tarkemmat ohjeet sähköpostiosoitteen vaihtamiseksi tämän sivun alareunan Usein kysyttyä-osion kohdasta: “Miten vaihdan sähköpostiosoitteen, jos käyttössäni ei ole kaksivaiheista tunnistautumista?“.
Tunnistaudu
Vahvista henkilöllisyytesi seuraavalla sivulla syöttämällä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ja valitse Continue. Tämän jälkeen suorita kaksivaiheinen tunnistautuminen.
Vahvista uusi sähköpostiosoite
Kertakäyttöinen vahvistusnumero (Confirmation number) lähetetään uuteen sähköpostiosoitteeseesi. Syötä vahvistusnumero asianomaiseen kenttään ja klikkaa Continue. Kun olet valmis, klikkaa OK.
Usein kysyttyä
- Kirjaudu tilinhallintaan. Valitse ylävalikosta Welcome ja pudotusvalikosta Settings.
- Communication-osiosta, valitse Email Address.
- Varmista, onko sinulla edelleen pääsy vanhaan sähköpostiosoitteeseesi:
Jos sinulla on vielä pääsy, valitse Yes. Jos sinulla ei ole enää pääsyä, valitse No. - Syötä uusi sähköpostiosoitteesi kahdesti ja klikkaa Continue.
- Jos valitsit aiemmassa vaiheessa Yes: Vahvistusnumero (Confirmation number) lähetetään vanhaan sähköpostiosoitteesi. Syötä vahvistusnumero asianomaiseen kenttään ja klikkaa Continue ja OK.
- Jos valitsit aiemmassa vaiheessa No: Syötä käyttäjätunnus ja salasana. Klikkaa Continue ja vahvistusnumero lähetetään uuteen sähköpostiosoitteeseesi. Syötä vahvistusnumero asianomaiseen kenttään ja klikkaa Continue ja OK.
- Muutospyynnön vahvistamiseksi ilmoitathan sähköpostiosoitteen muutoksesta asiakaspalveluumme.
Mikäli sinulla ei ole pääsyä vanhaan sähköpostiosoitteesi tai oletussähköpostiosoitteesi on servicedesk@lynxbroker.fi, katso tarkemmat ohjeet sähköpostiosoitteen vaihtamiseksi tämän Usein kysyttyä-osion kohdasta: “Miten vaihdan sähköpostiosoitteen, jos käyttössäni ei ole kaksivaiheista tunnistautumista?“.
Kiinnitäthän erityisesti huomiota ohjeiden kohtaan, jossa sinua pyydetään valitsemaan No kysymykseen ‘Do you still have access to this email address?’.
LYNXin kautta avattua arvo-osuustiliä avatessa, käytämme omaa sähköpostiosoitettamme (servicedesk@lynxbroker.fi) ladataksemme tarvittavat asetukset tilillesi. Kun tilisi LYNXin kautta on hyväksytty sinun tulee vaihtaa tämä sähköpostiosoite tilinhallinnan kautta. Tämä on osa arvo-osuustilin aktivointia LYNXin kautta ja näin varmistat myös, että saat jatkossa ilmoituksia salkkuusi liittyen (esim. tietoja osingoista, muutoksista liittyen vakuusvaatimuksiin, sekä muita raportteja). Seuraa alla olevia ohjeita vaihtaaksesi sähköpostiosoitteen:
- Kirjaudu tilinhallintaan. Valitse ylävalikosta Welcome ja pudotusvalikosta Settings.
- Communication-osiosta, valitse Email Address.
- Valitse No kohdassa Do you still have access to this email address?
- Syötä uusi sähköpostiosoitteesi kahdesti ja klikkaa Continue.
- Syötä käyttäjätunnus ja salasana. Klikkaa Continue ja vahvistusnumero lähetetään omaan sähköpostiosoitteeseesi. Syötä vahvistusnumero asianomaiseen kenttään ja klikkaa Continue ja OK.
Pyydämme ilmoittamaan asiakaspalveluumme, kun olet tehnyt sähköpostiosoitteenmuutoksen tilinhallinnan kautta.
Sähköpostiosoite vaihdetaan tilinhallinnan kautta. Kirjaudu tilinhallintaan ja valitse → Settings → Communication → Email address. Seuraa tämän sivun ohjeistusta.
Jos et vahvista uutta sähköpostiosoitettasi, muutospyyntö säilyy keskeneräisenä ja siihen liittyvä vahvistus voidaan suorittaa myöhemmin. Viimeistele sähköpostiosoitteen muutos noudattamalla seuraavia ohjeita:
- Kirjaudu tilinhallintaan.
- Klikkaa kellokuvaketta sivun oikeasta yläkulmasta..
- Valitse pudostusvalikosta Confirm Email Address Change.
- Pending Items-sivulta, klikkaa Confirm Email Address Change-pyynnön vierestä View.
- Vahvistusnumero lähetetään uuteen sähköpostiosoitteeseesi.
- Syötä vahvistusnumero asianomaiseen kentään ja klikkaa Continue.
- Kun olet valmis, klikkaa OK.
Interactive Brokers (IBKR) edellyttää kaikilta asiakkailtaan voimassa olevaa sähköpostiosoitetta osana asiakassopimusta. Jos et enää vastaanota sähköposteja IBKR:ltä, on todennäköistä, että tilillesi rekisteröity sähköpostiosoite ei ole enää voimassa tai käytettävissä. Tämän seurauksena tilillesi voidaan asettaa kaupankäyntirajoituksia, kuten vain positioiden sulkemisen mahdollistava rajoitus, kunnes yhteystiedot on päivitetty.
IBKR käyttää sähköpostia ensisijaisena kanavana välittääkseen tärkeitä tilitiedotteita, kuten sääntelyyn liittyviä ilmoituksia ja kiireellisiä toimenpidepyyntöjä. Mikäli näitä viestejä ei voida toimittaa, IBKR ei voi varmistaa, että olet tietoinen olennaisista päivityksistä, jotka voivat vaikuttaa tiliisi. Tästä syystä järjestelmä saattaa automaattisesti asettaa rajoituksia tilillesi suojatoimenpiteenä.
Miten voin ratkaista tilanteen?
Kaupankäyntirajoitusten välttämiseksi tai niiden poistamiseksi tarkista, onko tilinhallinnassa näkyvissä pyyntöä sähköpostiosoitteesi vahvistamiseksi.
- Kirjaudu sisään tilinhallintaan.
- Klikkaa etusivun oikeassa yläreunassa näkyvää kellokuvaketta. Mikäli tililläsi on sähköpostiosoitteen vahvistamista koskeva pyyntö, se näkyy painamalla kuvaketta.
Voit myös tarkistaa sähköpostiasetukset manuaalisesti:
- Klikkaa oikeasta yläkulmasta Welcome (oma nimesi) ja valitse Settings.
- Siirry kohtaan Communication ja valitse Email Address.
- Seuraa ohjeita sähköpostiosoitteesi päivittämiseksi tai vahvistamiseksi.
Jos sinulla on kysyttävää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.