Varojen nosto

Jos haluat nostaa varoja arvo-osuustilitäsi vastatilillesi, sinun on tehtävä nostopyyntö tilinhallinnan kautta. Ohjeet tämän tekemiseksi löydät alta.

Kirjaudu sisään

Valitse Withdrawal-sivu ja pankkitili

Valitse ylävalikosta Transfer & Pay ja pudotusvalikosta Transfer Funds.


Luo nostopyyntö valitsemalla Make a Withdrawal.

Jos olet aikaisemmin tallentanut vastatilisi tiedot, ne näkyvät näytöllä seuraavaksi. Aloita nostopyynnön teko valitsemalla haluamasi vastatili.

Jos olet tekemässä nostoa ensimmäistä kertaa uudelle vastatilille, klikkaa Use a new Withdrawal Method.

Lisätietoja uuden vastatilin lisäämisestä löydät tämän sivun alareunan Usein kysyttyä-osion kohdasta: “Haluatko lisätä uuden vastatilin?“.

Täytä tiedot nostopyyntöä varten

Mikäli olet tekemässä nostoa aiemmin tallennetulle vastatilille, sinun on ainoastaan täytettävä summa, jonka haluat nostaa arvo-osuustililtäsi Withdrawal Amount-kenttään. Nostettavissa olevan käteisvarojen enimmäismäärän näet kohdasta Cash available for Withdrawal.

Jos haluat tehdä tämän noston toistuvana, klikkaa Make this a recurring transaction?-kenttää.

Kun olet valmis, klikkaa Create Withdrawal.

Vahvista nostopyyntö

Kun olet luonut nostopyynnön, sinun tulee vielä vahvistaa se seuraavasti:

Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, ja klikkaa Confirm Withdrawal. Suorita seuraavaksi kaksivaiheinen tunnistautuminen.

Nostopyyntö on lähetetty onnistuneesti, kun ruudulle ilmestyy viesti: “Thank you, your XX Withdrawal for XXX has been submitted.”

Usein kysyttyä

Valitse Withdrawal -sivulta Use a new withdrawal method. Valitse tämän jälkeen nostettava valuutta ja sitä vastaava Withdrawal Method (“nostomenetelmä”). Jos olet epävarma oikeasta menetelmästä, otathan yhteyttä pankkiisi kysyäksesi neuvoja; yleensä euromääräisiin nostoihin käytetään SEPA-siirtomenetelmää.

Klikkaa seuraavaksi valitsemasi nostomenetelmän vieressä olevaa Use this Method -painiketta ja täytä pankkitilisi tiedot:

Bank Country – Valitse maa, jossa pankkisi sijaitsee.
International Bank Account Number (IBAN) – Syötä IBAN-tilinumerosi.

Kun olet syöttänyt IBAN-tilinumerosi, järjestelmä antaa sinulle pankkisi tiedot. Tarkista, että ne ovat oikein:


Bank Name – Pankkisi nimi.
Bank Address – Pankkisi osoite/maa.
SWIFT/BIC Code
– SWIFT/BIC-koodi
Account Nickname – Nimeä tili, jotta voit valita nämä vastatilin tiedot helposti seuraavalla kerralla tai käytä valmiiksi generoitua nimeä.

Kun olet valmis, klikkaa Save Bank Information. Sinun on vielä vahvistettava pyyntö seuraavasti:

Täytä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi.
Suorita kaksivaiheinen tunnistautuminen.

Vastatilisi on nyt yhdistetty, ja voit nyt nostaa käteisvaroja uudelle vastatilillesi.

Mikäli teet noston äskettäin lisätylle pankkitilille, on mahdollista, että pyydämme sinua toimittamaan meille kopion pankkitiliotteesta LYNX+ alustan Client Zone-portaalin kautta. Saat pyynnöstä erillisen sähköpostiviestin. Nosto käsitellään mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet kopion pankkitiliotteesta ja tarkistaneet sen. 

Nostamasi summa näkyy normaalisti vastatililläsi 1-3 pankkipäivän kuluessa. Mikäli nostomasi summa ei näy vastatililläsi 3 pankkipäivän kuluessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kun teet noston eri valuutassa kuin aiemmin, sinun on valittava Use a new withdrawal method (“uusi nostomenetelmä”). Löydät tarkemmat ohjeet tämän Usein kysyttyä-osion kohdasta: “Haluatko lisätä uuden vastatilin?”.

Löydät tämän ja aiemmat nostopyynnöt valitsemalla tilinhallinnan ylävalikosta Transfer & Pay ja pudotusvalikosta Transaction Status & History. Huomioithan, että tarkasteltava aikaväli on rajoitettu enintään 90 päivään.

Noston tulee tapahtua vastatilille, joka on nimissäsi. Nostot yksityiseltä arvo-osuustililtäsi yrityksen vastatilille eivät ole sallittuja, vaikka yritys olisikin täysin omistuksissasi.

Toistuvan nostopyynnön luomiseksi sinun tulee noudattaa yllä olevaa varojen nosto ohjeistusta ja valita vaihtoehto Make this a recurring transaction? sen jälkeen, kun olet täyttänyt tiedot nostopyyntöä varten.

Nostojen määrä kaupankäyntipäivänä tai viiden kaupankäyntipäivän sisällä on rajoitettu tiettyihin määriin turvallisuussyistä. Nämä määrät vaihtelevat käyttämästäsi tilisi kaksivaiheisesta tunnistustavasta.

TunnistustapaEnimmäisnosto päivässäEnimmäisnosto 5 pankkipäivän sisällä
Ei tunnistustapaa käytössäUSD 50.000USD 100.000
Väliaikainen turvakoodikortti (tulostettava)USD 200.000USD 600.000
SMSUSD 200.000USD 600.000
Mobiilisovelluksen kaksivaiheinen tunnistauminenUSD 1.000.000USD 1.000.000
Fyysinen turvakoodikorttiEi rajaaEi rajaa

Huomiothan, että summat on ilmoitettu Yhdysvaltain dollareina, mikä voi aiheuttaa vaihtelua muissa valuutoissa tehtyjen nostojen raja-arvoissa.

Valitse SEPA-siirtomenetelmä SEPA-alueen sisäisiin tilisiirtoihin ja Wire-siirtomenetelmä SEPA-alueen ulkopuolisiin tilisiirtoihin.

Nostoa ei ole mahdollista suorittaa valuutassa, jonka käteissaldo on negatiivinen tai jonka käteissaldo muuttuu negatiiviseksi noston suorittamisen jälkeen. Tarvittaessa voit vaihtaa ulkomaan valuutat perusvaluutaksi nostoa varten.

Nostojen määrä kaupankäyntipäivänä tai viiden kaupankäyntipäivän sisällä on rajoitettu turvallisuussyistä tietyissä määrissä, jotka vaihtelevat riippuen käyttämästäsi tilisi kaksivaiheisesta tunnistustavasta. Tarkemmat tiedot nostorajoista löydät tämän Usein kysyttyä-osion kohdasta: “Onko teillä nostorajoja?”.

Huomiothan, että mikäli nostat kaikki käteisvarasi (eikä sinulla ole avoimia positioita salkussasi), on mahdollista, että arvo-osuustilisi sulkeutuu automaattisesti.

SWIFT/BIC-koodia ei välttämättä hyväksytä, vaikka tunniste on olemassa, mikäli pankki ei ole liitetty SWIFT-verkkoon. Tällöin pyydämme ilmoittamaan emopankin BIC/SWIFT-koodin.

Jos olet syöttänyt useita eri vastatilejä, on mahdollista, että estämme jonkin tilin varojen nostamisen turvallisuussyistä. Jos tilisi on estetty, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Huomioithan, että talletukset ja nostot EU- ja ETA-alueiden ulkopuolisiin maihin eivät ole mahdollisia. Jos varoja vastaanotetaan EU- ja ETA-alueen ulkopuoliselta pankkitililtä, niitä ei voida käsitellä ja ne palautetaan alkuperäiselle tilille.

Myöskään rahan siirtäminen uudelle pankkitilille, joka sijaitsee EU- ja ETA-alueiden ulkopuolella, ei ole mahdollista. Tämän vuoksi suosittelemme varmistamaan, että pankkitilisi ovat EU- ja ETA-alueella, jotta rahansiirrot sujuvat saumattomasti.

Huomautus: Tämä ei koske Sveitsissä sijaitsevien tilien kautta suoritettavia maksutapahtumia.