Tilinhallinta
Tilinhallinta on LYNXin kautta avatun arvo-osuustilisi hallinnollisiin asioihin tarkoitettu osio. Tilinhallinnan kautta voit suorittaa monenlaisia toimintoja, kuten rahansiirtoja, tarkastella tilisi tiliotteita ja osallistua yhtiötapahtumiin.
Kirjaudu sisään
- Siirry tilinhallintaan
- Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi
- Suorita kaksivaiheinen tunnistautuminen
Arvo-osuustilin hallinnointi
Alla näkyvistä kategorioista pääset tutustumaan tarkemmin tilinhallintaan.
Usein kysyttyä
Voinko käydä kauppaa tilinhallinnan kautta?
LYNXin asiakkaat eivät voi käydä kauppaa tilinhallinnan kautta.
Mikäli olet pitänyt selainpohjaisesta kaupankäyntialustasta, LYNX+ voisi olla sinulle sopiva.
Voinko muuttaa henkilötietojani tilinhallinnan kautta?
Kyllä. Tilinhallinnan kautta voit päivittää tietojasi. Lisätietoja omien tietojen muokkaamiseen löydät täältä.
Kuinka määritän ilmoitukset tilinhallinnan kautta?
Voit määrittää ilmoitukset tilinhallinnan kautta seuraavasti: kirjaudu tilinhallintaan, klikkaa oikeassa yläkulmassa näkyvää kellokuvaketta ja valitse Notification Settings.
Seuraavalla sivulla voit hallita ilmoitusasetuksiasi ja valita, mistä tapahtumista tai toimenpiteistä haluat saada sähköposti-ilmoituksia.
Huomautus! Varmistathan, että sähköpostiosoitteesi on rekisteröity oikein tilinhallinnan asetuksissa. Tarkistaaksesi tämän, klikkaa tilinhallinnan oikeasta yläkulmasta Welcome ja valitse Settings. Rekisteröity sähköpostiosoite näkyy Communication-sarakkeen alla.
Jos sähköpostiosoite on virheellinen, löydät ohjeet sen päivittämiseen täältä: Vaihda sähköpostisoite
Kuinka osallistun yhtiötapahtumiin?
Kirjaudu tilinhallintaan, klikkaa oikeassa yläkulmassa näkyvää kysymysmerkkikuvaketta ja valitse Support Center. Valitse Corporate Action Manager, jonka kautta voit tarkastella ja hallita osallistumisiasi tuleviin yhtiötapahtumiin.
Lisätietoja löydät täältä: Yhtiötapahtumat
Millainen on vuosikatsauksen täyttämisprosessi?
IBKR tarkistaa asiakastietoja jatkuvasti ja pyytää asiakasta tekemään vuosittaisen tietojen tarkistuksen tilinhallintaan kirjautumisen yhteydessä. Vuosikatsaus koostuu seuraavista kolmesta vaiheesta asiakastietojen tarkistamiseksi tai päivittämiseksi:
- Henkilötietojen tarkistaminen
- Taloudellisten tietojen tarkistaminen
- Verolomakkeiden päivitys
Henkilötietojen tarkistaminen
Tarkista, että tilinhallinnan Profile-osioon syöttämäsi henkilötiedot (asuinpaikka, henkilötunnus, verotunniste, jne.) ovat ajan tasalla. Varmista lisäksi, että verotunnisteesi ja sen voimassaolon päättymispäivä on syötetty oikein Tax Reference Number -kenttään. Huomioithan, että suomalaisilla yksityishenkilöillä verotunnisteena käytetään henkilötunnusta.
Taloudellisten tietojen tarkistaminen
Tarkista, että tilinhallinnan Settings-osiosta löytyvät taloudelliset tiedot pitävät paikkaansa. Taloudellisten tietojen tarkistaminen pitää sisällään seuraavien osioiden vahvistamisen: varallisuustiedot, taloudelliset tavoitteet ja kaupankäyntikokemus.
Huomioithan, että taloudellisiin tietoihin tehdyt muutokset voivat vaikuttaa kaupankäyntilupiisi.
Verolomakkeiden päivitys
Vuosikatsauksen kolmannessa osiossa päivitetään ulkomaisiin lähdeveroihin liittyvien verolomakkeiden sähköiset allekirjoitukset (W-8BEN-lomake Yhdysvaltoja sekä CSR-lomake Australiaa ja Kanadaa koskevia verosopimusetuja varten).
Kirjoitathan etu- ja sukunimesi lomakkeelle täsmälleen näytöllä näkyvällä tavalla (W-8BEN-lomakkeen kohdassa Part III ja CSR-lomakkeen kohdassa 9).
Lisätietoja aiheesta löydät tältä sivulta: W-8BEN-verolomake