Valtakirja

Voit nimetä LYNXin kautta avatulle tilillesi valtuutetun henkilön, jolloin nimetty henkilö voi käyttää tiliäsi ja käydä kauppaa puolestasi. Seuraa alla olevia ohjeita valtuutuksen myöntämiseksi.

Ilmoita pyynnöstä asiakaspalveluumme

Mikäli tilinhaltijana haluat valtuuttaa toisen henkilön toteuttamaan oikeustoimia arvo-osuustililläsi, ilmoitathan tästä asiakaspalveluumme, jotta voimme toimittaa sinulle tyhjän valtakirjan sinulle täytettäväksi LYNX+ Client Zone -portaalin kautta.

Täytä valtakirja

Vastaanotettuasi erillisen sähköpostiviestin, että sinulle on lähetetty pyyntö LYNX+ Client Zone -portaalin kautta, kirjaudu ohjeiden mukaisesti LYNX+ alustalle ja lataa tyhjä valtakirja.

Täytä pankkitiedot

Jos valitsit aiemmin tallennetun pankkitilin, täytä vain haluamasi talletussumma Deposit Amount -kenttään. Tapahtuman viitenumero (“Transaction Reference Number”) on valinnainen.

Kun olet valmis, klikkaa Get Transfer Instructions ja löydät tarvittavat tiedot talletuksen tekemiseksi omasta pankistasi.

Tee pankkisiirto

Käytä siirtoilmoituksen lopussa esitettyjä siirto-ohjeita siirtääksesi rahaa pankkitililtäsi LYNXin kautta avatulle arvo-osuustilillesi.

Huomautus
Tärkeää Talletuksiin Liittyen

Jotta talletuksesi osataan kohdistaa arvo-osuustilillesi mahdollisimman nopeasti, käytäthän pankkisiirron viestikentässä koko nimeäsi/yrityksen nimeä ja U-tilinumeroasi.

Huomiothan, että siirtoilmoituksen luominen ei tarkoita automaattista talletusta pankkitililtäsi. Siirrä varat pankkitililtäsi noudattamalla siirtoilmoituksen lopussa esitettyjä talletusohjeita.

Usein kysyttyä

Valitse Deposit-sivulta Use a new deposit method. Tämän jälkeen valitse talletettava valuutta ja sitä vastaava Deposit Method (“talletusmenetelmä”). Jos olet epävarma oikeasta menetelmästä, otathan yhteyttä pankkiisi kysyäksesi neuvoja; yleensä euromääräisiin talletuksiin käytetään SEPA-siirtomenetelmää.

Klikkaa seuraavaksi valitsemasi talletusmenetelmän vieressä olevaa Get Instructions -painiketta. Täytä pankkitilisi tiedot:

Save bank details – Valitse Yes, jos haluat tallentaa pankkitilisi tiedot seuraavia talletuksia varten.
Sending financial institution – Syötä pankkisi nimi.
Account number – Syötä tilinumerosi tai IBAN-tilinumerosi.
Account nickname – Nimeä tili, jotta voit valita nämä pankkitiedot helposti seuraavalla kerralla.
Deposit Amount – Syötä siirrettävä summa.
Make this a recurring transaction? – Jos haluat tehdä tämän talletuksen toistuvana, valitse tämä vaihtoehto.

Kun olet valmis, klikkaa Get Transfer Instructions nähdäksesi tarvittavat tiedot, jotta voit tehdä talletuksen pankkitililtäsi.

Mikäli olet tehnyt siirtoilmoituksen, siirtänyt rahat verkkopankistasi talletusohjeiden mukaisesti, käyttänyt koko nimeäsi ja U-numeroasi viestikentässä, niin talletus toteutuu normaalisti 1-2 pankkipäivän sisällä. Mikäli talletuksesi ei näy tililläsi 2 pankkipäivän kuluessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Siirtoa varten sinun tulee ilmoittaa U-tilinumerosi ja koko nimesi pankkisiirron viestikenttään. Jos et ole vielä luonut siirtoilmoitusta ennen pankkisiirtoa, voit tehdä sen jälkikäteen. Tämä on välttämätöntä, jotta talletuksesi osataan kohdistaa oikein arvo-osuustilillesi.

Mikäli et ole antanut tarvittavia tietoja pankkisiirron viestikentässä, voit lähettää meille todisteen pankkisiirrosta sähköpostitse. Tällä tavoin pystymme jäljittämään tilisiirtosi manuaalisesti ja siirtämään varat arvo-osuustilillesi.

Jos tilisiirtoasi ei osata kohdentaa oikein arvo-osuustilillesi, rahat palautetaan alkuperäiselle pankkitilillesi.

Löydät tämän ja aiemmat siirtoilmoitukset, sekä nostopyynnöt valitsemalla tilinhallinnan ylävalikosta Transfer & Pay ja pudotusvalikosta Transaction Status & History. Huomioithan, että tarkasteltava aikaväli on rajoitettu enintään 90 päivään.

Kun teet talletuksen eri valuutassa kuin aiemmin, sinun on valittava New Deposit Method (“uusi talletusmenetelmä”). Löydät tarkemmat ohjeet tämän Usein kysyttyä-osion kohdasta: “Haluatko käyttää uutta talletusmenetelmää?”.

Talletuksen käsittely saattaa kestää pidempään eri syistä. Yleisin syy talletuksen viivästymiseen on se, että pankkisiirron viestikentässä ei ole ilmoitettu U-tilinumeroa ja/tai koko nimeä/yrityksen nimeä. Lisäksi pankkien vapaapäivät voivat vaikuttaa talletuksen käsittelyaikaan.

Jos olet tekemässä neljättä talletusta ja olet tehnyt jo kolme talletusta viimeisen viiden päivän aikana, ja neljäs talletus ylittää 30 000 euron kokonaissumman, tämä voi myös vaikuttaa talletuksen käsittelyaikaan.

Edellä mainitut tilanteet ovat yleisimpiä syitä viivästyksiin, mutta on myös muita syitä, jotka voivat vaikuttaa talletuksen käsittelyaikaan. Mikäli sinulla on kysyttävää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Löydät käsitellyt talletukset LYNX+ alustan Rahavirrat-osiosta. Tarkemmat ohjeet osion tarkasteluun löydät täältä.

Tämän lisäksi voit tarkastella tekemiäsi talletuksia tilinhallinnan Transaction Status & History -osiosta (kts. Mistä voin tarkistaa tekemäni siirtoilmoituksen?) tai tiliotteeltasi.

Kaikki talletukset tehdään kollektiiviselle tilille ja kohdistetaan vastaavalle asiakkaan arvo-osuustilille. Jotta talletukset voidaan kohdentaa mahdollisimman nopeasti, tarvitaan siirtoilmoitus, ja pankkisiirron viestikentässä on annettava arvo-osuustilisi U-tilinumero ja koko nimesi/yrityksen nimi.

Jos siirtoilmoitus ja/tai oikeat tiedot pankkisiirron viestikentästä puuttuu, talletus yritetään kohdistaa manuaalisesti. Talletuksen käsittelyaika arvo-osuustilillesi voi kestää tällä tavoin hieman kauemmin. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli sinulla on kysyttävää talletukseesi liittyen.

Palveluntarjoajat, jotka käyttävät omia pankkitilejään maksujen käsittelyyn, kuten esimerkiksi PayPal sekä luottokortti (tilit), eivät ole tuettuja talletusmenetelmiä. Näiden palveluntarjoajien kautta tehdyt maksut hylätään. Tämä johtuu siitä, että suurin osa näistä rahoituspalveluntarjoajista katsotaan kolmansiksi osapuoliksi tilisi suhteen.


Yhteistyö Interactive Brokersin, Revolutin ja WISE:n välillä mahdollistaa näiden palveluntarjoajien käytön talletuksissa. Voit yhdistää WISE/Revolut-tilisi lisäämällä sen uudeksi talletusmenetelmäksi (Use a new deposit method).

Talletuksesi tulee tapahtua pankkitililtä, joka on nimissäsi. Siirrot yrityksen tililtä omalle henkilökohtaiselle arvo-osuustilillesi eivät ole sallittuja, vaikka yritys olisikin täysin omistuksissasi.

Jos olet asettanut toistuvan pankkisiirron pankkisi kanssa, voit helposti luoda vastaavan toistuvan siirtoilmoituksen tilinhallinnan kautta. Tällä tavoin toistuvat talletukset voidaan ohjata suoraan arvo-osuustilillesi.

Toistuvan siirtoilmoituksen luomiseksi sinun tulee noudattaa yllä olevaa ohjeistusta ja valita vaihtoehto Make this a recurring transaction?.

Kyllä, mikäli siirto tapahtuu pankkitililtä, joka on nimissäsi. Mikäli teet talletuksen uudelta pankkitililtä, on mahdollista, että pyydämme sinua toimittamaan meille kopion pankkitiliotteesta LYNX+ alustan Client Zone-portaalin kautta. Saat pyynnöstä erillisen sähköpostiviestin. Talletus käsitellään mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet kopion pankkitiliotteesta ja tarkistaneet sen.