Chat with us, powered by LiveChat

Talletusohjeet

Tallettaaksesi varoja LYNXin kautta avatulle arvo-osuustilille, sinun on tehtävä talletus Interactive Brokersin pankkitilille. Talletusta varten sinun tulee tehdä siirtoilmoitus, minkä jälkeen saat ajankohtaiset talletusohjeet siirtoa varten. Siirtoilmoituksen avulla ilmoitat järjestelmälle, että olet tekemässä talletusta, jotta talletus voidaan hyvittää mahdollisimman nopeasti. Mikäli olet tehnyt siirtoilmoituksen, siirtänyt rahat verkkopankistasi talletusohjeiden mukaisesti, käyttänyt koko nimeäsi ja U-numeroasi viestikentässä, niin talletus toteutuu normaalisti 1-2 pankkipäivän sisällä. Alta löydät ohjeet siirtoilmoituksen luomiseen.

Huomautus:

  • Johtuen päivitetyistä pankkitilitiedoista kaikille valuutoille, suosittelemme tarkistamaan nykyiset talletusohjeet jokaisen siirtoilmoituksen lopussa. Mikäli talletat varoja vanhoilla pankkitilitiedoilla, sinulta saatetaan periä jopa 50 euron kulu, joka aiheutuu talletuksen käsittelystä.
  • Emme välitä pankkitilitietoja talletuksia varten tietojenkalasteluriskin vuoksi.
  • Muiden valuuttojen tallettaminen on mahdollista, mutta talletus on tehtävä toiselle pankkitilille. Ajankohtaiset talletusohjeet näkyvät siirtoilmoituksen lopussa.
  • Siirrot kolmansilta osapuolilta eivät ole sallittuja. Talletuksesi tulee tapahtua pankkitililtä, joka on nimissäsi.
  • Mikäli teet talletuksen uudelta pankkitililtä, on mahdollista, että pyydämme sinua toimittamaan meille kopion pankkitiliotteesta suojatun Client Zone-portaalin kautta. Talletus käsitellään mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet kopion pankkitiliotteesta ja tarkistaneet sen. 
  • Osana rahanpesun vastaista toimintalinjaamme asiakkaan tekemät talletukset estetään viiden työpäivän ajaksi, ennen kuin asiakas voi nostaa tai siirtää varoja sisäisesti.
  • Lyhyesti sanottuna talletuksen on täytettävä seuraavat vaatimukset:
  1. Siirtoilmoitus on luotu tilinhallinnassa.
  2. Ilmoita UXXXXX-numerosi ja koko nimesi pankkisiirron kuvauksessa. Jos näin ei ole, voit lähettää meille kopion pankkisiirrosta osoitteeseen info@lynxbroker.fi ja voimme jäljittää talletusta Interactive Brokersissa ja pyytää heitä hyvittämään varat tilillesi.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

Valitse päävalikosta Transfer & Pay 1 ja pudotusvalikosta Transfer Funds 2.

1
2

1. Klikkaa Make a Deposit 1

1

2. Mikäli olet jo linkittänyt pankkitilisi, löydät tämän otsikon “Choose one of the deposit methods you’ve used before” alta ja klikkaamalla haluttua pankkitiliä  2. Jos teet talletuksen uudelta tililtä, valitse Use a new deposit method 3 ja valitse seuraavalla sivulla haluamasi valuutta 4 ja klikkaa Get Instructions 5.

3
2
4
5

Kun teet talletuksen uudelta pankkitililtä, on mahdollista, että pyydämme sinua toimittamaan meille kopion pankkitiliotteesta suojatun Client Zone-portaalin kautta. Talletus käsitellään mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet kopion pankkitiliotteesta ja tarkistaneet sen.

Täytä pankkitilisi tiedot:

1 Pankkisi nimi.

2 Tilinumerosi (IBAN).

3 Nimeä tili, jotta voit valita nämä pankkitiedot helposti seuraavalla kerralla (katso vaihe 3).

4 Summa, jonka aiot tallettaa.

5 Klikkaa Get Wire Instructions.

1
2
3
4
5

Siirtoilmoitus on nyt luotu. Järjestelmä tietää nyt talletettavan summan ja antaa sinulle lopuksi ajankohtaiset talletusohjeet.

Talletusohjeiden pääasialliset kohdat, joihin on hyvä kiinnittää huomio pankkitalletusta varten:

1 Tilinhaltijan nimi (saajan nimi), jonne varat talletetaan. | Yleensä tämä on Interactive Brokers.

2 Tilinumero, johon sinun on talletettava varat.

3 Kuvaus, jonka sinun on annettava pankkitalletuksellesi. | UXXXXXX ja koko nimesi/yrityksen nimi

Mikäli olet tehnyt siirtoilmoituksen, siirtänyt rahat verkkopankistasi, käyttänyt koko nimeäsi/yrityksen nimeä ja U-numeroasi viestikentässä, niin talletus toteutuu normaalisti 1-2 pankkipäivän sisällä. Huomioithan, että oheinen kuva toimii malliesimerkkinä. Tarkistathan aina siirtoilmoituksen lopusta ajankohtaiset talletusohjeet.

1
2
3

Mikäli teet talletuksen uudelta pankkitililtä, on mahdollista, että pyydämme sinua toimittamaan meille kopion pankkitiliotteesta LYNX+ alustan Client Zone-portaalin kautta. Saat pyynnöstä erillisen sähköpostiviestin. Talletus käsitellään mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet kopion pankkitiliotteesta ja tarkistaneet sen. 

Tapahtumahistorian tarkastelu

Tapahtumahistorian kautta voit tarkastella tietoja käteistalletuksista, käteisnostoista, saapuvista ja lähtevistä tilisiirroista, sekä sisäisistä siirroista omalta tililtäsi enintään 90 päivän ajalta.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

Valitse päävalikosta Transfer & Pay 1 ja pudotusvalikosta Transaction Status & History 2.

2
1

Tapahtumahistorian yleisnäkymästä voit tarkastella tapahtumia yhdellä silmäyksellä.

1 Date Range: voit muokata tarkasteltavaa ajanjaksoa (enintään 90 päivän ajalta)

2 Search Transactions: voit etsiä manuaalisesti tapahtumia

3 Transaction Type, Method & Status: voit filteroida tapahtumia tapahtumatyypin, menetelmän ja tilan mukaan

4
Klikkaa tapahtumaa nähdäksesi lisätietoja ponnahdusikkunassa. Ponnahdusikkunan kautta voit muokkaa (“Modify”) tai peruuttaa (“Cancel Request”) tapahtuman.

5
Tulostat tapahtumahistorian.

6
Voit generoida tapahtumahistorian Microsoft Exceliin.

2
1
3
4
5
6