Kuinka voin pyytää PDT-eston poistamista?

LYNX:in Tilinhallinnan kautta voit hakea PDT-eston poistamista seuraavalla tavalla:

  1. Napsauta tästä kirjautuaksesi Tilinhallintaan. Tämän jälkeen tulet näkemään vasemmalla Menu-valikon.

2. Valitse Support 1 ja valitse Message Center 2.

pdtreset0
1
2
3. Valitse Pattern Day Trader Reset 3 ja napsauta sen jälkeen Create 4.

pdtreset1
3
4
4. Alla olevan näköinen ponnahdusikkuna aukeaa. Napsauta vihreästä Check Status kohdasta ja tarkista, mikäli päiväkauppasääntöä on sovellettu tiliisi.

pdtreset2

5.  Mikäli saat alla olevan viestin, niin päiväkauppasääntöä ei ole sovellettu tiliisi, eikä mitään lisätoimenpiteitä vaadita.

pdtreset3

6. Mikäli taas saat alla olevan viestin, niin päiväkauppasääntöä on sovellettu tiliisi. Viesti myös kertoo, että mitkä toimeksiannot ovat johtaneet tilanteeseen. Lue Pattern Day Trading Reset Request Acknowledgementin alla oleva teksti huolellisesti ja laita rasti ruutuun kohdassa ”I have read and consent to the acknowledgement” 5 ja napsauta lopuksi vihreää painiketta, jossa lukee  Send Reset Request 6

pdtreset7
5
6
7. Tämän jälkeen näet vielä vahvistusikkunan, jolloin sinun tulee napsauttaa Yes, jotta pyyntö vahvistetaan.

pdtreset8

Pyyntösi käsitellään 24 tunnin sisällä, jonka jälkeen pystyt normaalisti myös jatkamaan kaupankäyntiä.

Mikäli jälleen rikot päiväkauppasääntöä. niin tilisi tullaan jäädyttämään, eikä tätä saa peruttua, ennen kuin talletat yli 25000 US dollaria tilillesi. Sääntöä ei voi valitettavasti kiertää, mikä saattaa myös tarkoittaa sitä, ettet pysty käymään kauppaa seuraavaan 90 päivään. Positioiden sulkeminen onnistuu kuitenkin tuona aikana.

Saatat olla myös kiinnostunut

Onko sinulla kysyttävää?

Ota meihin yhteyttä. Meihin saa yhteyden arkisin 9.00–19.00 numerossa 09 4245 1439 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@lynxbroker.fi

Ota yhteyttä

Veeti Niskanen
Veeti Niskanen
Sijoitusasiantuntija